Hur man registrerar sig på kundportalen

Vänligen följ nedanstående steg:

  1. Se till att du är på rätt hemsida (www.reynaers.se) och att du valt besökstypen "Tillverkare". Du kan se detta i övre högra hörnet (om din webbläsare är för smal måste du klicka på "meny" för att se):

  1. Först på sidan ser du kundportalen:

  1. Bredvid huvudbilden har du två knappar; Login och Registrera - klicka på Registrera. En ny tabb/fönster öppnas där du behöver fylla i din information:


Se till att du fyller in korrekt information. Fält markerade med * är obligatoriska. Om du inte vet ditt kundnummer så kan du lämna detta tomt - vi fyller i det åt dig efter att ditt konto är skapat.

  1. Efter att du fyllt i din information, klicka på "Jag samtycker till villkoren för tjänsten" och sedan på "Registrera". Efter att informationen har bearbetats så kommer du se följande meddelande:

  1. Inom 5 minuter så kommer du få ett mejl från info@reynaers.com med info från din registrering. I mejlet finns en länk för att bekräfta din mejladress. Observera att på Reynaers använder vi Microsoft Azure som login-klient och därför kommer du bes att logga in hos Microsoft. Efter du klickat på länken har du två val:
    1. Skapa nytt konto:

      Observera att detta är länkat med mejladressen du angav under steg 3. Du kan använda vilken mejladress som helst för att registrera ditt Microsoft-konto. Följ instruktionerna på skärmen för att skapa ditt konto.
    2. Logga in med existerande konto:

      Fyll i ditt lösenord och klicka på "Logga in". Om du inte kan ditt lösenord måste du klicka på "Har du glömt lösenordet?" och följa instruktionerna från Microsoft för att byta ditt lösenord.
  2. Efter att du har loggat in kommer du bes att acceptera att Reynaers får tillgång till ditt namn, mejladress och foto och att logga in genom Microsoft. Observera att denna betyder inte att vi får tillgång till ditt Microsoft-konto. För mer information kan du läsa vårt sekretesspolicy. Klicka på 'Godkänn':

  1. Du kommer först ha begränsad tillgång till ditt konto. För att få full tillgång måste ditt konto bli verifierat av vårt admin-team. Detta görs vanligtvis inom två dagar. Du kommer få ett verifieringsmejl så fort ditt konto är bekräftat. Om du inte har fått ett verifieringsmejl inom två dagar ber vi dig kontakta din lokala Reynaers-representant.